Evaluări psihologice clinice și neuropsihologice

Evaluări psihologice clinice și neuropsihologice

Evaluări complexe clinice și neuropsihologice pentru copii și adolescenți:

I. Evaluarea dezvoltării (QD): cognitiv, socializare, motricitate, autoservire, limbaj

Evaluarea se concentrează asupra copilăriei timpurii și este necesară de obicei sugarilor, copiilor mici și preșcolarilor pentru a determina dacă dezvoltarea are loc în ritmurile preconizate sau apar anumite întârzieri în domeniile funcționării cognitive, ale limbajului, motricității, socializării și autoservirii.

  • Denver II
  • Carolina Curriculum
  • Scala de dezvoltare Portage
  • Alberta Infant Motor Scale
  • Bayley Infant Neurodevelopmental Screener

II. Stabilirea coeficientului de inteligență și profil cognitiv general

  • Scala Weschler de Inteligență pentru Copii (WISC-IV)
  • Intelligenz-Struktur-Test (IST)

III. Evaluare neuropsihologică pediatrică aprofundată

O evaluare neuropsihologică se concentrează asupra învățării și a comportamentului în relație cu creierul unei persoane și implică utilizarea unor teste standardizate și observații comportamentale. Încorporează cunoștiințele despre dezvoltarea, organizarea și funcționarea creierului în rezultatele evaluării.

Evaluările neuropsihologice sunt considerate cel mai cuprinzator tip de evaluare și includ în mod obișnuit componente de testare psihologică clinică și psihoeducațională, dar diferența majoră este că testarea neuropsihologică face un pas mai departe pentru a înțelege relația dintre creier și comportament, dintre deficiențele comportamentale, cognitive și funcționale și funcțiile creierului.

Ele măsoară abilitățile și procesle cognitive precum atenția, funcțiile executive, raționamentul, limbajul, memoria, învățarea, abilitățile vizual-spațiale și vizual-motorii. Astfel, analizând funcționarea și abilitățile unui pacient în mod cuprinzător, se poate înțelege mai bine nu doar care este problema ci și de ce există problema.

  • NEPSY
  • Wisconsin Card Sorting Test
  • Behavior Rating Inventory of Executive Function (BRIEF-2)
  • Behavior Rating Inventory of Executive Function–Preschool (BRIEF-P)
  • Interviul structurat al functiilor executive George McCloskey PhD
  • Bateria Memoriei de Lucru (BML)
  • Benton Visual Retention Test (BVRT)
  • Testul de atenție d2
  • Rey-Osterrieth Complex Figure (ROCF)
  • Testul Bender
  • Kit de Evaluare Logopedică Laura Hardalau
  • Evaluarea auzului fonematic Laura Hardalau

IV. Evaluare psihologică clinică

Evaluările psihologice clinice se concentrează adesea pe identificarea și psihodiagnosticul unei tulbuări de neurodezvoltare (ex. ADHD, TSA, etc) sau tulburări psihiatrice (anxietate, tulburări de conduită etc). Evaluarea implică observații comportamentale și o serie de măsuri standardizate (chestionare, interviuri clinice) pentru a identifica funcționarea emoțională, comportamentală și socială.

  • Chestionarul de evaluare a copiilor (ECI-4)
  • Chestionarul de Evaluare a Simptomelor Copilului (CSI-4)
  • Chestionarul de evaluare a simptomelor adolescentului-4 (ASI-4)
  • Scala de evaluare a tulburărilor din adolescență (APS-SF)
  • Scala Spence de Anxietate pentru Copii
  • Scala de evaluare a temperamentului (CBQ)
  • Scala de Depresie Beck (BDI-II)
  • Teste proiective
  • Scala de Anxietate Multidimensională Pentru Copii (MASC, Multidimensional Anxiety Scale for Children)
  • Autism Spectrum Rating Scales (ASRS)
  • Conners

Simion Andreea Mădălina, Psiholog pediatru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bulevardul Mircea Eliade, nr. 18, Sector 1, Bucuresti

Telefon

Telefon

+4 0753 818 181

Email

Email

contact@clinicamedicum.ro

Programare online

Programare online

Click aici!

X