moldamin in romania - clinica medicum

Antibioticul Moldamin este disponibil din nou în farmacii!

Moldamin este denumirea comercială pentru benzatin benzilpenicilină sau penicilină G benzatinică. Această substanță este un antibiotic din clasa penicilinelor, derivat de la benzilpenicilină. Moldamin este inclus pe lista medicamentelor esențiale ale Organizației Mondiale a Sănătății.

Este utilizat pentru a trata anumite infecții bacteriene, precum sifilisul, faringita streptococică, framboesia, difteria și erizipelul. De asemenea, este folosit pentru a preveni reumatismul articular acut.

METODA DE ADMINISTRARE a acestui antibiotic este intramusculară. Acțiunea sa prelungită se datorează solubilității sale scăzute, asigurând bolnavului o penicilinemie prelungită (cu valori scăzute).

O perioadă, acest tip de penicilină nu a mai fost disponibil pe piață. Vestea bună este că Antibiotice SA relansează în România producția de Moldamin® 1200000 UI pulbere pentru suspensie injectabilă (benzatin benzilpenicilină tetrahidrat). Antibioticul este disponibil din nou în farmacii și se eliberează doar pe bază de prescripție medicală.

Metoda corectă de reconstituire a pulberii pentru a obține suspensia injectabilă este prin adăugarea de clorură de sodiu de concentrație 0,9% (9g/ml). Se va utiliza un ac G18 pentru a realiza injecția. Cantitatea dintr-un singur flacon asigură un nivel sanguin eficace, în funcție de indicații și de bolnav.

REACȚII ADVERSE:

Pot exista reacții adverse la Moldamin! Printre acestea se numără: reacții alergice (anafilaxia), durere acută și inflamație la locul administrării, erupții de intensitate mică, urticarie și (destul de rar) edem angioneurotic discret și trecător.

CONTRAINDICAȚII:

Tratamentul nu este recomandat persoanelor care au un istoric de alergie la diferite tipuri de penicilină sau care au vârsta mai mică de 3 ani.

De asemenea, administrarea antibioticului Moldamin de 1200000 UI nu este recomandată la pacienți cu vârste curprinse între 3 și 7 ani, masa lor musculară fiind mică. Pentru acest segment de vârstă este de preferat utilizarea unui Moldamin de 600000 UI. La copiii și adolescenții cu cardiopatii reumatice grave este indicat Moldaminul de 600000 UI sau Penicilina V.

METODĂ DE DEPOZITARE:

Se păstrează în ambalajul său original, ferit de orice sursă de căldură / umiditate.

Pentru mai multe informații despre acest medicament sau despre afecțiunile medicale menționate mai sus, nu ezitați să vorbiți cu medicul dumneavoastră de familie!

Bulevardul Mircea Eliade, nr. 18, Sector 1, Bucuresti

contact@clinicamedicum.ro